Effekt / Vridmoment
220 hk / 240 Nm
Motor, växellåda och avgassystem
2.2L 5-cyl Audi 200 turbo MC2 motor med kkk24 och k-jetronic insprutning.
Chippad box och 1 bar ladd.
Saab 900 IC.
Saab 9000 oljekyl.
Audi 100 turbo växellåda.
Urquattro rostfri 2.5" downpipe och simons sportavgas ifrån katten och bakåt 2.5"
CP-S X-Line motor och växellådsfästen.
Batteriet flyttat till kofferten för mer utrymme i motorrummet för bränslefördelaren.
Effekt och prestanda (ingående)
220Hk och en vikt på 1000kg.
Chassi
60/40 FK sänkningsats med lite hårdare Monroe dämpare.
15mm FK Spacers i fram och bak.
S2 Subframe, 25mm krängningshämmare.
Audi 90 20V, fjäderben, nav och gjutna bärarmar.
Audi 90 drivaxlar med kortad höger axel.
Powerflex i krängningshämmare och bärarmar.
Aluminium bussningar i subframen.
Sellholm Uniball topplagring fram.
Fälgar, däck och bromsar
Lenso RS5 17x7" med Nankang 215/40 bak och 205/40 fram.
Audi S2 2kolvsok fram med 276mm ventilerade Zimmerman skivor.
Audi GT coupe Girling ok bak med 245mm Brembo skivor.
Interiör / Inredning
Flockad instrumentbräda, mittkonsol, A och B stolpar + diverse detaljer.
Dörrsidor, växelspaksdamask och säten i skinn och alcantara med röda dekorsömmar som jag har sytt själv.
Sparco Settanta pedalbelägg, fotstöd, handbromshandtag och växelspaksknopp.
Sparco mattor och instegslister.
MPH mocca ratt.
Bilstereo och multimedia
Basenhet: Pioneer DEH-7300BT
Hatthylla: 2st Infinity Reference 6:9"
Dörrsidor: Infinity Reference 6.5" kit system
Instrumentbrädan: Infinity Reference 1"
Exteriör / Styling
Grupp B Vinge.
Hel lackade kofångare och lister.
Tonade blinkers runtom och dimljus fram.
SPQ Huv, SPQ strålkastare och egen tillverkad SPQ grill.
Sparco alu tanklock.
Frontplåt utbytt mot 2 rostfria stag och låsbara aerocatch huvlås.
Elspeglar.
Framtidsplaner
Regga bilen som ombyggt fordon.
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 5 augusti 2009
Uppdaterad
9 januari 2020