ang: söker biliga prisvärda 10" basar med bra tryck i.

bear_volvo
1 oktober 2008 · 283 Inlägg

du snackade om gas basar från brl, brorsan har två såna 10"(GAS
ALPHA 1025X) och dom dunkar jävligt bra.

bear_volvo
1 oktober 2008 · 283 Inlägg

funderar på att köpa sånna själv:)

pukan2
1 oktober 2008 · 3 182 Inlägg

hade planer på det om inte några bättre basar dyker upp för samma pengar som dom. men köper 2st lösa basar i så fall ok bygger en låda i skuffen så man får plats med jumbo barn vagnen.

Sqweebz Legitimerad Fåntratt
1 oktober 2008 · 447 Inlägg

http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ … ?id=931284 &cart_id=

Zachry 10" basar. Skit bra billiga som jag själv använder. Mycket inmpregnerad av dess billiga kvalité. big_smile

Ont om hästkrafter är det gott om.
HansN83 x40
1 oktober 2008 · 1 209 Inlägg

Sqweebz skrev:
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?id=931284 &cart_id=

Zachry 10" basar. Skit bra billiga som jag själv använder. Mycket inmpregnerad av dess billiga kvalité. big_smile

så du tycker att don e bra? hur hög kan man spela med don då?

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Kornz Solfilmsmontör
1 oktober 2008 · 947 Inlägg

SoundStream PW-10L  går att köpa hos; http://www.webshop.bertilssonautoelectronics.se/ för 895:- st.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
dbjanoz
1 oktober 2008 · 1 785 Inlägg

pukan2 skrev:
ska bygga lite ljud i bilen är det tänkt ok ekonomin är inte på topp när man är pappaledig, så nu söker jag efter 2st 10" basar till bra pris med bra tryck i. slutsteget har jag redan som är ett Rockford Fosgate Power t5001.

Kolla efter Mutant MT1007 finns riktigt billigt på nätet för runt 400kr/st

Du kan se 12" versionen i min blogg bl a

Senast redigerat av dbjanoz (1 oktober 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
TT-Avant
1 oktober 2008 · 6 851 Inlägg

Skulle ge rådet att skaffa EN bas för samma pengar som 2billiga. Detta för att du får bättre kvalité på basen och kommer nog få mera tryck oxå. Väljer du sedan "rätt" låda till den basen så kommer det funka kalas.
Som sagt, en 10 eller en 12" är sak samma, om du bara anpassar lådan efter bil och bas.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
thulle1
1 oktober 2008 · 733 Inlägg

TT-Avant skrev:
Skulle ge rådet att skaffa EN bas för samma pengar som 2billiga. Detta för att du får bättre kvalité på basen och kommer nog få mera tryck oxå. Väljer du sedan "rätt" låda till den basen så kommer det funka kalas.
Som sagt, en 10 eller en 12" är sak samma, om du bara anpassar lådan efter bil och bas.

Tänkte precis säga samma sak.. bättre att köra på en bas på dessa summorna annars blir det vad det blir om du nu vill ha plats i bilen också så kan det vara lämpligt att bara använda en bas

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
HansN83 x40
1 oktober 2008 · 1 209 Inlägg

TT-Avant skrev:
Skulle ge rådet att skaffa EN bas för samma pengar som 2billiga. Detta för att du får bättre kvalité på basen och kommer nog få mera tryck oxå. Väljer du sedan "rätt" låda till den basen så kommer det funka kalas.
Som sagt, en 10 eller en 12" är sak samma, om du bara anpassar lådan efter bil och bas.

tja vart kan man skaffa sej EN bas då???

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
TT-Avant
1 oktober 2008 · 6 851 Inlägg

mr_Hasse skrev:

TT-Avant skrev:
Skulle ge rådet att skaffa EN bas för samma pengar som 2billiga. Detta för att du får bättre kvalité på basen och kommer nog få mera tryck oxå. Väljer du sedan "rätt" låda till den basen så kommer det funka kalas.
Som sagt, en 10 eller en 12" är sak samma, om du bara anpassar lådan efter bil och bas.

tja vart kan man skaffa sej EN bas då???

Ja det va en bra fråga. Sist jag kollade kunde man enbart köpa basar i par..
Allvarligt så säljs ju basar i styck..oftast. Jag kan inte ge någon rekomendation om bas då jag inte testat någon själv i den prisklassen som är bra (1000 eller mindre). Så därför är det bättre jag inte rek någon alls.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Lonefox Bad music kills good sound
2 oktober 2008 · 7 241 Inlägg

TT-Avant skrev:

Lonefox skrev:
[TT> Det är bara en del av sanningen wink MEN det tekniska mambo-jambot in på djupet får ngn annan ta då du och jag bara skarapat på ytan av det wink

Ja exakt..men orkar inte skriva samma sak som man redan skrivit en massa andra gånger i andra liknande frågor. Folk kan ju inte använda SÖK funktionen på detta forum..hmm

DETTA forum? Erhm.......jag måste ha missat ngt som märker av det på andra håll med big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Lonefox Bad music kills good sound
2 oktober 2008 · 7 241 Inlägg

TT-Avant skrev:
Skulle ge rådet att skaffa EN bas för samma pengar som 2billiga. Detta för att du får bättre kvalité på basen och kommer nog få mera tryck oxå. Väljer du sedan "rätt" låda till den basen så kommer det funka kalas.
Som sagt, en 10 eller en 12" är sak samma, om du bara anpassar lådan efter bil och bas.

Instämmer till fullo.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
xzit
2 oktober 2008 · 448 Inlägg

rockford punch 10" smile

Xzit
Stefan Varberg Supraman
2 oktober 2008 · 2 300 Inlägg

pukan2 skrev:
den basen jag är ute efter ska vara snärtig så att det känns som att nån jävel drar en slägga i skallen på en varje gång basen kommer. jag vet inte hur gas serien är hos brl är men dom basarna håller sig inom min budget. runt en 500kr st för 10"arna. ett mono steg har jag som klarar av dom så det räcker. står i första inläget vad det är för steg.

Var bor du?

Är du i närheten av ullared eller kristianstad så kan jag rek ett par butiker med bra priser.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Nytomt
2 oktober 2008 · 20 Inlägg

Kör med en rockford T1 10" smile Spelar mkt bra me rätt låda.

Med låga bilar sakar man ner för farthinder... Med riktigt låga tar man sats... ;)
Mercedes w211 cdi "MRR Design" (2007)
pukan2
2 oktober 2008 · 3 182 Inlägg

Stefan Varberg skrev:

pukan2 skrev:
den basen jag är ute efter ska vara snärtig så att det känns som att nån jävel drar en slägga i skallen på en varje gång basen kommer. jag vet inte hur gas serien är hos brl är men dom basarna håller sig inom min budget. runt en 500kr st för 10"arna. ett mono steg har jag som klarar av dom så det räcker. står i första inläget vad det är för steg.

Var bor du?

Är du i närheten av ullared eller kristianstad så kan jag rek ett par butiker med bra priser.

bor i stockholm hagsätra.

Nyman1
2 oktober 2008 · 9 Inlägg

kolla med mds i stockholm dom har bra priser på verttiga bassar

heddan99
3 oktober 2008 · 43 Inlägg

Själv kör jag med en Phoenix Gold ZR 10" i en liten sluten låda på 15 liter i en BMW 523 Touring och är helnöjd med den. Driver den med ett rockford steg.
Likvärdigheten till ZR10 idag är RDS 10" som ligger runt 1300 kr men du kan få en beg ZR10 i bra skick under 1000 lappen utan problem.
Då du klarar dig med en liten låda får du större platts till barnvagnen också big_smile

Om du vill kanske du kan få provlyssna lådan någon dag på lunchen, befinner mig också strax söder om stan.
Dra iväg ett PM om du är intresserad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang