Vad tycker ni om Mr CAP?

Germax
12 december 2005 · 12 086 Inlägg

Det finns ju proffsmedel som är svindyra som bara säljs i kretsar med proffs. Men frågan är vad man är ute efter? Om man skaffar sig någorlunda skills i polering så duger det utmärkt till allt som inte ska va megaflashutställningslack. Säger inte att man kan göra det lika bra som proffsen, men är skillnaden värd pengarna?

Nånting recondfirmorna använder som väldigt få privatpersoner har är ju ångtvätten de tvättar inredning med. En mkt effektiv maskin, ett plus för den.

mrcelica
12 december 2005 · 1 639 Inlägg

Om jag tittar på skicket på min bil så är jag rätt nöjd med lacken som är snart 9 år gammal och som jag skött själv, aldrig lämnat in den... Utställningsskick var ordet ! smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Germax
12 december 2005 · 12 086 Inlägg

bmw750 skrev:
dom medel dom har får ni inte TAG PÅ!

med tanke på att ni måste vara grossister..
o jaj satsar på att lämna in bilen, då dom vet va dom gör, dom är utbildade, dom har garanti, ett litet fel o di skickar lacken at fanders..

Klart de går o få tag på, om man letar. Ett annat sätt är att känna någon (som jag gör) som får tag på prylarna.

Och vadå grossist? Det är ju grossister man köper ifrån. Om man nu råkar va grossist av polermedel så kan man ju bada i polermedel ist:)

TeQuilla
12 december 2005 · 764 Inlägg

Håll er till ämnet istället så denna tråden inte blir som många andra.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Daniel
12 december 2005 · 671 Inlägg

Jag har lämnat in en bil, blev inte imponerad. Bättre att putsa själv ofta än låta ett proffs göra det sällan.

Daniel
12 december 2005 · 671 Inlägg

bmw750, eftersom du är otrevlig så tänker jag inte beskriva efterspelet.

Pierresson
12 december 2005 · 5 Inlägg

Haha....vilket tjafs det blev=)
Men har ni några andra effarenheter av Mr CAP än bara lackbehandlingarna då?? De har ju massa andra behandlingar....tex olika saneringar och rengöring...det är ju knappast något man kan göra ORDENTLIGT själv?? Dessutom tror jag att de som är PROFFS KAN det de gör...och som en del andra sagt här är man inte nöjd går man tbx och får det fixat som man gör med allt annat man inte är nöjde med=) Hehehe!

Pepe Ölbryggare
13 december 2005 · 339 Inlägg

Inget är dyrt om man tycker det är värt det och har pengarna. Men har du inte pengarna så kan man gott och väl lära sig själv och komma en bra bit på vägen. Men visst blir det inte samma sak, dock kan du hålla på varje vår och vaxa ett antal gånger mer under året eftersom du hela tiden ligger ett antal tusenlappar plus.

Jag har mest erfarenhet av Mr.Cap i form av en vit 9000 CC här i stan som är extremt blank och en riktigt bra glans på, det är djuuuuuupt..Men inte så att man själv inte skulle klara av att fixa samma sak under en dag eller två på två personer.
Däremot vet jag inget om deras andra behandlignar. Men det är klart att det oftast inte är saker man klarar av lika bra själv. Men det finns ju textiltvättmaskin och hyra ifall man känner för det.
Och det här med att proffs gör det känns väl bra, eller gör det verkligen det?
Oftast blir det bra, riktigt bra. Men det går inte att komma ifrån att du förmodligen själv bryr dig mer om din bil än han som gör det dagligen åt alla. Därmed inte sagt det blir dåligt, men risken ökar. Felet amatörer oftast gör att dom testar och misslyckas utan att läsa på något innan.
Och visst är det skönt med garanti, men det kan va nog så tråkigt att bli av med bilen igen en viss tid..

Jag har sökt på nätet efter riktiga tester av de olika firmorna eftersom jag vet att jag läst en del mer eller mindre seriösa tester av olika behandlingar, tyvärr kommer jag inte ihåg vart..

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
mrcelica
13 december 2005 · 1 639 Inlägg

Vad skulle bli bättre på min lack av att lämna in den ?

Senast redigerat av mrcelica (13 december 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Pepe Ölbryggare
13 december 2005 · 339 Inlägg

www.micro.se ----> På första sidan finns ett bilvårdskitt för proffs att köpa för endast 995:-
Frågan är bara vad som är så speciellt med dom sakerna...

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
13 december 2005 · 412 Inlägg

Det va ett jäkla tjafsande då...Vill man lämna in bilen hos mr cap, så gör man det...Vill man det inte så struntar man i det...Vill man göra det själv, så gör man det o.s.v...

pepe---det kostar inte 995:- utan 999:P...

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
ParsPower
5 augusti 2006 · 2 Inlägg

Angående dethär med MrCAP, Jag håller med att det kostar mycket, men de lägger ju ner en jäv... massa jobb på bilen, de ger en garantier och fan vilken schysst service, bemötande och där är det alltid snyggt och rent. Jag vill åtminstone känna mig säker på var jag lämnar in min bil.
man känner sig verkligen välkommen. Alla andra små råttor som har en liten skitig garage, nej då kör jag hellre runt i en opolerad bil.

ParsPower
5 augusti 2006 · 2 Inlägg

Pierresson skrev:
Haha....vilket tjafs det blev=)
Men har ni några andra effarenheter av Mr CAP än bara lackbehandlingarna då?? De har ju massa andra behandlingar....tex olika saneringar och rengöring...det är ju knappast något man kan göra ORDENTLIGT själv?? Dessutom tror jag att de som är PROFFS KAN det de gör...och som en del andra sagt här är man inte nöjd går man tbx och får det fixat som man gör med allt annat man inte är nöjde med=) Hehehe!

lämnade in min 325:a med fuskskinn som hade missfärgats till ditec och de bangade därefter till MrCAP och det var en enkel match till de.

Fursten
13 mars 2007 · 10 Inlägg

recondo skrev:
mr cap slippar sönder lacken med allt rubbing dom använder  det är så dom får fram djupet

Du är vad jag brukar kalla en "forumidiot". Du har ingen aning om vad du snackar om och borde därför inte uttala dig över huvud taget.

Mr.Cap använder inte rubbing. De använder ett medel som i en värmekemisk reaktion  (via trissan) tillåter lacken att töja sig och själv fylla igen eventuella repor. Mr. Cap förseglar inte lacken med en "hinna" De ger lacken den lyster och kvalitet som lacken hade när den var ny genom att de bakar ihop lacken igen. Lack och klarlack går tillbaka och stänger repor i lacken.

Vi var på två (2) lackfirmor varav den ena var Dietec utan att bli nöjda med resultatet. Detta beklagade vi oss för hos Mr.Cap och de kirrade biffen i ett nafs. Dagen efter hämtade vi den gamla BMWn och den var fanimig som ny.

Jag kan varmt rekomendera Mr.Cap och deras expertis. ingen, och jag menar INGEN kan uppnå samma resultat på djupet som de kan.

Till trådägaren:
Betala 500-1000:- mer för en ordentlig lackförädling och du kommer vara nöjd. Det lovar jag.

/ Fursten

Team-Adolfsson Gödseldräng
13 mars 2007 · 4 529 Inlägg

Fursten skrev:

recondo skrev:
mr cap slippar sönder lacken med allt rubbing dom använder  det är så dom får fram djupet

Du är vad jag brukar kalla en "forumidiot". Du har ingen aning om vad du snackar om och borde därför inte uttala dig över huvud taget.

Mr.Cap använder inte rubbing. De använder ett medel som i en värmekemisk reaktion  (via trissan) tillåter lacken att töja sig och själv fylla igen eventuella repor. Mr. Cap förseglar inte lacken med en "hinna" De ger lacken den lyster och kvalitet som lacken hade när den var ny genom att de bakar ihop lacken igen. Lack och klarlack går tillbaka och stänger repor i lacken.

Vi var på två (2) lackfirmor varav den ena var Dietec utan att bli nöjda med resultatet. Detta beklagade vi oss för hos Mr.Cap och de kirrade biffen i ett nafs. Dagen efter hämtade vi den gamla BMWn och den var fanimig som ny.

Jag kan varmt rekomendera Mr.Cap och deras expertis. ingen, och jag menar INGEN kan uppnå samma resultat på djupet som de kan.

Till trådägaren:
Betala 500-1000:- mer för en ordentlig lackförädling och du kommer vara nöjd. Det lovar jag.

/ Fursten

stämmer bra det du skriver farsan hade sin bil där den såg ut som den var nylackad när den kom ut och då känner man ju 1 som jobbar det så fick det till skapligt pris

snackade med han senast i lördags och ska lämmna in bmwn på toning där går på 700kr och då är det kolsvart toning och även att han sätter dit toningen
mycket billigt även en bra toning som håller och är mer slitstart än vad andra firmors toningar är

JW
13 mars 2007 · 281 Inlägg

Orkar inte läsa igenom allt alla skrivit här men jag kan ju komma med mitt svar och de är att Mr Cap behandlingen sitter kvar så jävla sjukt länge andra rekondfirmors behandlingar sitter max kvar i lacken i ett år...

Eftersom jag polerar en hel del bilar så känner jag ju en skillnadpå om en bil vart polerad innan eller inte, och en bil som blivit polerad av Mr cap det märks vill jag lova!!

Så till priset, tjaa vill man inte ge bilen det bästa så vill man inte... men Mr Cap är iaf det bästa.

Och som någon skrev där uppe såg jag "det är inte svårt att polera en bil"

Nepp visst är det inte svårt att polera en bil... Det är dock ett riktigt hantverk att få det riktigt bra och att få det att hålla ordentligt.

Mvh Jonas

Vogge
13 mars 2007 · 494 Inlägg

min  9000 vart mr capad 1995 samma år som 900an rullade ut ur bilfabriken de har i stort sett fått samma behandlig tvättad kontinuerligt och vaxade ett par gånger om året båda är röda vilket inte är den roligaste färgen att hålla glansen på. men bilen som är 16 år ser endå ut som ny till skillnade från 900an.
jag skulle vilja påstå att de är tack vare mr cap om jag skulle tvätta 9000en och tvätta och vaxa 900an så skulle 9000en fortfarande vara blankare.

sedan hurvida man kan göra detta själv vet jag ej men jag kan tänka mig att dessa kemikalier de anväder troligen är rätt starka och jag skulle iaf inte uppskatta om min granne stod ute lät den där skiten driva runt vind för våg.
vi får ju hoppas att lite av pengarna vi betalar går till att hantera dessa ämnen miljövänligt!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
TheWraith Putsnisse
14 mars 2007 · 53 Inlägg

I somras gjorde jag vid en Volvo S80 -01 svart metallic som MR CAP hade rekondat. Lacken hade mer glans när han fick tillbaka den, men i lacken fanns också mycket polerrosor. Det är svårt att få bort vissa repor, men polerrosor uppstår vid själva poleringen.

Till sist vil jag bara säga att du kan visst få tag på "proffsens" polermedel och dylikt utan att vara grossist! Jag köper mina grejer via nätet dels via en kompis som är rekondare, en duktig sådan smile

Senast redigerat av TheWraith (14 mars 2007)

Excellence without equal.
Volvo C30R "Banbilen" (2008)
Volvo S80 "3.2" (2008)
Jonni
14 mars 2007 · 1 256 Inlägg

Mr Crap skulle jag säga..  Aldrig mer.. Kör numera endast Ditec

nilbri ST
14 mars 2007 · 121 Inlägg

Min 2:a bil som jag MrCap:ar. Gjort det på nya bilar. Jag märker ingen skillnad. Inte lättare att tvätta. Men man slipper tråkigt vaxjobb.

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang